3 november 2011

MTV's EMA

Ny dag, Nytt inlägg. :)

När jag steg upp i morse mindes jag inte alls att jag hade gjort en blogg. :) Jag steg upp, grälade lite på Cazper som försökte klösa sig ut genom altandörren. (Han såg ett löv som han ville inspektera.) Åt en avokado som började bli lite dålig, vilket jag inte borde ha gjort, jag blev också dålig...Suck.

Jag satt och drack kaffe och tittade ut genom fönstret medan jag väntade på att laptopen Tony har hemma skulle starta upp. Jag konstaterade medan jag satt där och filosoferade över ett mejl jag hade fått av min syster, att jag inte saknade dom så jätte mycket förutom en viss grabb som jag brukar umgås med när jag är hemma.Det gör mig lycklig att veta att någon bryr sig lite 'extra' därhemma. <3

Gick ner till vårdcentralen där jag bor och tog min första Twinrix-spruta inför Teneriffa resan i vinter. Egentligen behövs den inte till resan, men den kan va bra att ha i alla fall. Allt gick snabbt och bra, gick in, väntade 5 min innan min tur, fick sprutan och tackade för mig innan jag gick och satte mig i väntrummet för att "vänta" 15min innan jag skulle gå. (säkerhetsåtgärd ifall man inte tål innehållet) Jag har precis satt mig ner i en stol och satt på musik på telefon och skulle börja sysselsätta mig med Sudoku, när jag känner att jag får hjärtklappning och blir yr..Jag håller och på att svimma..."Inte en chans att jag tänker skämma ut mig offentligt igen" tänkte jag, steg upp och gick till receptionen och sade åt dem att jag var yr. Sköterskan fick bråttom och visade mig till en soffa där jag kunde lägga mig ner om jag ville, sedan gick hon efter sköterskan som hade gett mig sprutan. *suck* Jag sätter mig ner och får känslan av att jag sitter på en scen med en fullsatt publik. Jag kände mig lite bättre bättre där på soffan efter några minuter, troligen på grund av luftkonditioneringen som var Mycket bättre där jag satt nu än tidigare där det var nästan kvavt och luktade av åldringar som satt och väntade på sina vaccinationer. Jag satt på soffan i nästan 30 minuter innan jag steg upp och gick. 

När jag kom hem blev jag så sömnig, att jag nästan somnade ståendes. Jag gick och lade mig på soffan och det tog väl inte ens 30 sekunder innan jag hade somnat. Vaknade när Tony kom hem, vi diskuterade dagen lite innan Tony gjorde något att äta åt sig medan jag gick och lade mig igen...

Jag tänkte jag skulle titta på EMA i år, men jag misstänker att jag kommer att glömma bort det som vanligt. Men försöka duger!

Nu ska jag gå och äta något innan jag ska... ska vad? Hmmm... Säg det!



~*~
The thing women have got to learn is that nobody gives you power. You just take it.
Roseanne Barr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar